- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
学習適性に注目した英語指導に関する検証
-
- WATANABE Yoshiro
- Aichi University of Education
Description
<p>現在,中学生の英語力の低下が危惧される状況にある。特に,一斉指導の授業ではそれが顕著で,能力育成につながっていない。生徒の学習適性に応じた適切な指導が重要課題であると考える。そのために,デジタル教科書(東京書籍)を活用した授業の効果が,生徒の学習適性とどのような関連があるのかを検討した。岡本(1967)は知能をA型知能(言語型)とB型知能(非言語型)と分類し,A型は言語材料を用いた学習活動が得意であり,B型は図形や絵画,記号,数字といった非言語材料を用いた学習活動を得意とすると述べている。そのため,本研究では,それらの適性に注目して分析を行った。</p>
Journal
-
- Proceedings of Japanese Society of Digital Textbook
-
Proceedings of Japanese Society of Digital Textbook 7 (0), 81-82, 2018
Japan Society of Digital Textbook
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390845713008211456
-
- NII Article ID
- 130007495684
-
- ISSN
- 24326127
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed