書誌事項
- タイトル別名
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- Design Method of Installed Fuel Cell Power and Lithium-Ion Battery Capacity for Fuel Cell Hybrid Railway Vehicles
- 燃料電池-リチウムイオン二次電池ハイブリッド鉄道車両の燃料電池・蓄電池容量設計法
- ネンリョウ デンチ-リチウムイオン ニジ デンチ ハイブリッド テツドウ シャリョウ ノ ネンリョウ デンチ ・ チクデンチ ヨウリョウ セッケイホウ
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説明
<p>This paper proposes a design method of installed fuel cell (FC) power and lithium-ion battery (LiB) capacity for fuel cell hybrid railway vehicles. To reduce the cost of such vehicles, reduction of the FC power and LiB capacity is needed. To achieve this, this paper discusses a reasonable design method of FC power and LiB capacity based on energy strategy and a FC output pattern considering load conditions such as running patterns and gradient. The proposed design method can be used to develop environment-friendly railway traction systems for nonelectrified lines.</p>
収録刊行物
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- 電気学会論文誌D(産業応用部門誌)
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電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 139 (5), 472-479, 2019-05-01
一般社団法人 電気学会
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キーワード
詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390845713065608320
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- NII論文ID
- 130007641436
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- NII書誌ID
- AN10012320
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- ISSN
- 13488163
- 09136339
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- NDL書誌ID
- 029717757
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可