A Research on Real-time Scheduling Algorithm for On-demand Bus and Evaluation by Simulation
-
- YAMATO Hiroyuki
- 東京大学大学院新領域創成科学研究科人間環境学専攻
-
- TSUBOUCHI Kota
- 東京大学大学院新領域創成科学研究科人間環境学専攻
-
- HIEKATA Kazuo
- 東京大学大学院工学系研究科環境海洋工学専攻
Bibliographic Information
- Other Title
-
- オンデマンドバスのためのリアルタイムスケジューリングアルゴリズムとシミュレーションによるその評価
- オンデマンド バス ノ タメノ リアルタイム スケジューリング アルゴリズム ト シミュレーション ニ ヨル ソノ ヒョウカ
Search this article
Description
<p>The road transport law was amended on October 2006 and On-demand Bus service which has flexible route and flexible schedule will become more popular. In the On-demand Bus System, it is crucial to keep the arrival time of the individual customers to be punctual. This paper proposes new scheduling algorithm for this purpose with introducing slack time which regards as service time window in the bus stop. Simulation experiments for the model of Kashiwa-city were completed and the effectiveness of the algorithm was confirmed.</p>
Journal
-
- Transport Policy Studies' Review
-
Transport Policy Studies' Review 10 (4), 002-010, 2008-01-28
Japan Transport and Tourism Research Institute
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390845713071529856
-
- NII Article ID
- 130007656075
-
- NII Book ID
- AA11287548
-
- ISSN
- 24337366
- 13443348
-
- NDL BIB ID
- 9368330
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed