A Research on Real-time Scheduling Algorithm for On-demand Bus and Evaluation by Simulation

  • YAMATO Hiroyuki
    東京大学大学院新領域創成科学研究科人間環境学専攻
  • TSUBOUCHI Kota
    東京大学大学院新領域創成科学研究科人間環境学専攻
  • HIEKATA Kazuo
    東京大学大学院工学系研究科環境海洋工学専攻

Bibliographic Information

Other Title
  • オンデマンドバスのためのリアルタイムスケジューリングアルゴリズムとシミュレーションによるその評価
  • オンデマンド バス ノ タメノ リアルタイム スケジューリング アルゴリズム ト シミュレーション ニ ヨル ソノ ヒョウカ

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<p>The road transport law was amended on October 2006 and On-demand Bus service which has flexible route and flexible schedule will become more popular. In the On-demand Bus System, it is crucial to keep the arrival time of the individual customers to be punctual. This paper proposes new scheduling algorithm for this purpose with introducing slack time which regards as service time window in the bus stop. Simulation experiments for the model of Kashiwa-city were completed and the effectiveness of the algorithm was confirmed.</p>

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