Practical Research into Mathematics Learning for the Development of Cooperative Mathematical Competency

Bibliographic Information

Other Title
  • 協調的な学力の育成を目指した数学学習の実践研究
  • 協調的な学力の育成を目指した数学学習の実践研究 : 「見つめ考え議論する」学習による数学や数学学習に対するイメージの変容について
  • キョウチョウテキ ナ ガクリョク ノ イクセイ オ メザシタ スウガク ガクシュウ ノ ジッセン ケンキュウ : 「 ミツメ カンガエ ギロン スル 」 ガクシュウ ニ ヨル スウガク ヤ スウガク ガクシュウ ニ タイスル イメージ ノ ヘンヨウ ニ ツイテ
  • : Transformation of Students’ Images of Math and Math Learning
  • 「見つめ考え議論する」学習による数学や数学学習に対するイメージの変容について

Search this article

Description

In this paper, the author look at Mathematics Study Group with the aim of developing “cooperative mathematical competency,” defined as mathematical excellence demonstrated through collaboration in a group. The lesson was carried out over two consecutive years: In the first year, 12 junior high school students who knew each other participated; in the second year, seven students of different ages from different junior high schools took part. The participants’ responses to the questionnaires indicate that they had possessed a fixed and absolute image of math and math learning, and that this image was changed into a more flexible and relative one after the lesson.

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top