Study on the Behavioral Principle Determining People's Payment Method in Purchacing Activity

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Other Title
  • 購買活動における生活者の支払い行為に関する行動原理の研究
  • 購買活動における生活者の支払い行為に関する行動原理の研究 : グラウンデッドセオリーアプローチによる生活者インタビューの分析と支払いに関するサービスデザインの要件提案
  • コウバイ カツドウ ニ オケル セイカツシャ ノ シハライ コウイ ニ カンスル コウドウ ゲンリ ノ ケンキュウ : グラウンデッドセオリーアプローチ ニ ヨル セイカツシャ インタビュー ノ ブンセキ ト シハライ ニ カンスル サービスデザイン ノ ヨウケン テイアン
  • -Analysis of Interviews by Grounded Theory Approach and Proposal of Service Design related to Payment
  • ―グラウンデッドセオリーアプローチによる生活者インタビューの分析と支払いに関するサービスデザインの要件提案

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Abstract

<p>Although there is a variety of payment methods available besides cash in the world such as credit card, electronic money, debit card, QR code, or remittance via software application, cash payment still remains dominant in Japan. As a reason, it was pointed out that various factors could cause such a situation, but we did not determine people's psychological response how they select a payment method with what reasons yet. <br>Thus, we conducted interviews with 10 people in the present study and then analyzed the results on the basis of the Grounded Theory Approach. As a result, it was clarified that people might possibly have a certain way of process for decision of payment method, 4 conceptual categories of payment, and behavioral principle of payment. Finally, we proposed new design for a payment method to develop cashless society. </p>

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