-
- IIDA Junya
- 国土技術政策総合研究所管理調整部/東京海洋大学大学院海洋科学技術研究科
-
- WATANABE Daisuke
- 東京海洋大学学術研究院
-
- SUZUKI Takeshi
- 国土技術政策総合研究所管理調整部国際業務研究室(併任)国土交通省港湾局港湾経済課
-
- FUKUHARA Tomoyuki
- 国土交通省総合政策局国際物流課
-
- NAGATA Kenta
- 国土交通省総合政策局国際物流課 山九株式会社 ロジスティクス・ソリューション事業本部企画部
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 英国における港湾関連行政手続システムの試行的構築・運用の分析と考察
- エイコク ニ オケル コウワン カンレン ギョウセイ テツズキ システム ノ シコウテキ コウチク ・ ウンヨウ ノ ブンセキ ト コウサツ
Search this article
Description
<p>The authors analyzed the pilot project of Maritime Single Window (MSW) in United Kingdom (UK). The result shows that the differences of MSW between UK and Japan are existence of mandate from an external framework, separate set-up with the Customs’ system and the role of Port Community System, while the similarity is the phased integration with other related government systems. Also, the authors identify the key points of introducing MSW to be external framework combining international conventions or agreements with financial support and organizational settings for the establishment of MSW.</p>
Journal
-
- Transport Policy Studies' Review
-
Transport Policy Studies' Review 22 (0), 040-051, 2020-02-29
Japan Transport and Tourism Research Institute
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390848250120280192
-
- NII Article ID
- 130007841668
-
- NII Book ID
- AA11287548
-
- ISSN
- 24337366
- 13443348
-
- NDL BIB ID
- 030352780
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed