- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Consideration of Results of Practical Research to Enhance Career Education;
-
- UMEDA Takahiro
- Graduate School of Humanities and Social Sciences, Education and Learning Science, HIROSHIMA UNIVERSITY Research Fellowship for Young Scientists, Japan Society for the Promotion of Science Faculty of Education, EHIME UNIVERSITY
-
- KARITA Tomonori
- Faculty of Education, EHIME UNIVERSITY
-
- KASHIKI Nagako
- Graduate School of Education, EHIME UNIVERSITY
-
- KATO Akinori
- Faculty of Education, EHIME UNIVERSITY
Bibliographic Information
- Other Title
-
- キャリア教育の充実を図る実践研究の成果考察
- The Case of The Practical Research Enhancement Project of Special Needs Education
- ―「特別支援教育に関する実践研究充実事業」を事例に―
Description
本稿では,文部科学省事業「特別支援教育に関する実践研究充実事業」の受託団体に対するヒアリング調査の結果を,キャリア教育の視点から検討することを目的とした。具体的には,キャリア教育の視点から5つの分析視点を設定し,成果の整理・考察を行った。キャリア教育を行う上での体制整備や教育課程への位置づけを検討する団体が多くを占めていた一方,児童生徒が自身の「成長」を実感し,振り返るためのツールとして,教育課程全体で「キャリアノート」を活用することが有効であることが示唆された。
Journal
-
- Journal of Inclusive Education
-
Journal of Inclusive Education 9 (0), 23-34, 2020
Asian Society of Human Services
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390848250139302912
-
- NII Article ID
- 130007892932
-
- ISSN
- 21899185
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- journal article
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed