書誌事項
- タイトル別名
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- Application of ‘Nudge Theory’ for a Driving Agent “NAMIDA<sup>0</sup>”
- ドライビングエージェント〈NAMIDA⁰〉におけるナッジ理論の応用について
- ドライビングエージェント 〈 NAMIDA ⁰ 〉 ニ オケル ナッジ リロン ノ オウヨウ ニ ツイテ
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説明
“Nudge theory,” an approach to influence people’s decision making, channels people’s behavior by designing environmental cues. We have been studying driving agents that encourage drivers to drive safely and make better behavioral choices for gently driving. Therefore, we attempted to apply a type of Nudge theory called default effect to driving agents. An example of the default effect is an instance wherein people need to make decisions immediately. They are more likely to follow other people’s opinions instead of considering the optimal choice. In this paper, we discuss the research outline of NAMIDA0, a multi-party interaction driving agent, and its application based on the Nudge theory.
収録刊行物
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- ヒューマンインタフェース学会論文誌
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ヒューマンインタフェース学会論文誌 22 (4), 443-456, 2020-11-25
ヒューマンインタフェース学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390849376467905920
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- NII論文ID
- 130007942474
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- NII書誌ID
- AA12557262
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- ISSN
- 2186828X
- 21868271
- 13447262
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- NDL書誌ID
- 031335431
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- journal article
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- データソース種別
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- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
- KAKEN
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可