NUMERICAL STUDY ON BEHAVIOR OF STEEL ARCH BRIDGE ASSUMED SLIDING BEARING SUPPORT AND SLAB DUE TO GROUND DEFORMATION DURING EARTHQUAKE

  • CHIDA Tomohiro
    東北学院大学 工学部環境建設工学科
  • IWAMOTO Shintaro
    (前)東北学院大学 工学部環境建設工学科(研究当時) (現)株式会社長大 構造事業本部 第1構造事業部 第3構造技術部
  • NOMOTO Jyunya
    株式会社長大 第1構造事業部 仙台構造技術部
  • CHOI Joon-Ho
    (前)九州大学大学院 工学研究院 社会基盤部門(研究当時) (現)西日本高速道路株式会社 九州支社 建設・改築事業部 構造技術課
  • MATSUI Tomoki
    東北学院大学 工学研究科環境建設工学専攻
  • MURAKAMI Kaito
    東北学院大学 工学部環境建設工学科

Bibliographic Information

Other Title
  • 上路式鋼アーチ橋を対象とした地盤変動時のアーチ支承および床版の滑動がアーチリブに与える影響に関する数値解析的研究

Abstract

<p> In Kumamoto earthquake in April 2017, two upper steel arch bridges seriously injured at arch ribs due to ground deformation can existed, and it was decided that Daiichi Sirakawa railroad bridge was rebuild due to the ground deformation of only 0.3m. However, the design method for the ground deformation is not yet established in specifications of highway bridges of Japan. Thus in this study, we carried out FE analyses for upper steel arch bridge at the time of ground deformation, and varied equivalent stress occurred at arch ribs and deformation behavior in the whole bridge including arch deck. FE analyses were conducted 25 models considering forced displacement and restraint condition as parameters.</p>

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