日本語母語教師が学習者母語能力を有することで得られる効果とは

書誌事項

タイトル別名
  • Effects of Japanese native teachers have learner's mother tongue proficiency
  • 日本語母語教師が学習者母語能力を有することで得られる効果とは : M-GTA法を用いたインタビュー調査分析による考察を中心に
  • ニホンゴ ボゴ キョウシ ガ ガクシュウシャ ボゴ ノウリョク オ ユウスル コト デ エラレル コウカ トワ : M-GTAホウ オ モチイタ インタビュー チョウサ ブンセキ ニ ヨル コウサツ オ チュウシン ニ
  • Analysis an interview data by using M-GTA method
  • M-GTA法を用いたインタビュー調査分析による考察を中心に

この論文をさがす

抄録

The purpose of this study is to clarify the process of how learners need native language teachers should have learner’s mother tongue proficiency by using URAI (2017), which shows the dat a “More than 80% of learners think that native teachers should have learner’s mother tongue proficiency”. Analyzed the results of the interview using the M-GTA method, it showed 15 concepts. Through these concepts, learners don’t need “Learner’s mother tongue proficiency of Native teachers” as an ideal, and it has become clear that through the contact scene such as strategy and scene. However, they feel a necessity of it with “compromise”.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ