-
- 浦井 智司
- 国際交流基金
書誌事項
- タイトル別名
-
- Effects of Japanese native teachers have learner's mother tongue proficiency
- 日本語母語教師が学習者母語能力を有することで得られる効果とは : M-GTA法を用いたインタビュー調査分析による考察を中心に
- ニホンゴ ボゴ キョウシ ガ ガクシュウシャ ボゴ ノウリョク オ ユウスル コト デ エラレル コウカ トワ : M-GTAホウ オ モチイタ インタビュー チョウサ ブンセキ ニ ヨル コウサツ オ チュウシン ニ
- Analysis an interview data by using M-GTA method
- M-GTA法を用いたインタビュー調査分析による考察を中心に
この論文をさがす
抄録
The purpose of this study is to clarify the process of how learners need native language teachers should have learner’s mother tongue proficiency by using URAI (2017), which shows the dat a “More than 80% of learners think that native teachers should have learner’s mother tongue proficiency”. Analyzed the results of the interview using the M-GTA method, it showed 15 concepts. Through these concepts, learners don’t need “Learner’s mother tongue proficiency of Native teachers” as an ideal, and it has become clear that through the contact scene such as strategy and scene. However, they feel a necessity of it with “compromise”.
収録刊行物
-
- 国際言語文化学会日本学研究
-
国際言語文化学会日本学研究 6 (0), 31-49, 2021
学校法人 京都外国語大学国際言語文化学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390853587168304768
-
- NII論文ID
- 130008139908
-
- NII書誌ID
- AA12918269
-
- ISSN
- 24240478
- 2424046X
-
- NDL書誌ID
- 033115142
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可