書誌事項
- タイトル別名
-
- Trend of questionnaire survey about learning situation in U.S.A. and Korea
- ガクシュウ ジョウキョウ チョウサ アンケート ノ ドウコウ : ベイコク ト カンコク ノ ゲンザイ
この論文をさがす
抄録
Abstract - The questionnaire on learning situations used by the University IR Consortium was introduced by Yamada et al. in 2004 with reference to the Cooperative Institutional Research Program (CIRP) used in the USA. A questionnaire based on the National Survey of Student Engagement (NSSE) used in USA was also introduced in Korea in 2009. The questionnaires (CIRP and NSSE) referred to in both countries have been gradually reorganizad after that, and there are several different parts. In this report, we focus on the CIRP compared with the other three questionnaires, and summarize recent trends in US questionnaire contents. This will assist in future discussions about the contents of student survey questionnaires.
収録刊行物
-
- 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習
-
高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 26 59-65, 2019-04
北海道大学高等教育推進機構高等教育研究部
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390853649725969792
-
- NII論文ID
- 120006603766
-
- NII書誌ID
- AN10527626
-
- HANDLE
- 2115/73557
-
- NDL書誌ID
- 029668760
-
- ISSN
- 13419374
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可