教師はどのようにCOVID-19を授業化するか : 社会科と保健体育科の2人の教師を事例として

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • How did Japanese teachers deal with COVID-19 in their lessons?: The case studies of two teachers
  • キョウシ ワ ドノ ヨウ ニ COVID-19 オ ジュギョウカ スル カ : シャカイカ ト ホケン タイイクカ ノ 2ニン ノ キョウシ オ ジレイ ト シテ

この論文をさがす

抄録

This article illustrates how two Japanese teachers design and implement a unit related to COVID-19 for promoting teaching controversial issues in Japan. We discovered the following two implications for achieving the aim: (a) improving teachers’ abilities of explaining how the issues are necessary and important in school education and (b) enhancing the ability of gatekeeping of teachers. Particularly, the ability of curriculum management is significant for teaching controversial issues.

収録刊行物

  • 学校教育実践学研究

    学校教育実践学研究 27 49-56, 2021-03-19

    広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ