書誌事項
- タイトル別名
-
- Research of Essay as Teaching Material by “The Theory of Communicative Action" : Take “Mizu no Tozai" for example
- 「 コミュニケーションテキ コウイ ノ リロン 」 オ エンヨウ シタ ヒョウロン キョウザイ ノ ケンキュウ : 「 ミズ ノ トウザイ 」 オ レイ ニ
この論文をさがす
抄録
I considered by Habermas's “The Theory of Communicative Action" the following: what aim, content and method in learning with essay “Mizu no Tozai" as teaching material of high school can be set. The next thing it was revealed as a result of the consideration. They can be set from three points of view: Infer vagueness of argument (understanding), criticize that contrary to integrity about the way of narrative (criticizing), and examine the validity again (discourse).
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 61 131-139, 2012-12-21
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
詳細情報
-
- CRID
- 1390853649782540416
-
- NII論文ID
- 120005198267
-
- NII書誌ID
- AA11618554
-
- ISSN
- 13465546
-
- DOI
- 10.15027/33966
-
- NDL書誌ID
- 024237135
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可