Research of Essay as Teaching Material by “The Theory of Communicative Action" : Take “Mizu no Tozai" for example
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 「コミュニケーション的行為の理論」を援用した評論教材の研究 : 「水の東西」を例に
- 「 コミュニケーションテキ コウイ ノ リロン 」 オ エンヨウ シタ ヒョウロン キョウザイ ノ ケンキュウ : 「 ミズ ノ トウザイ 」 オ レイ ニ
Search this article
Abstract
I considered by Habermas's “The Theory of Communicative Action" the following: what aim, content and method in learning with essay “Mizu no Tozai" as teaching material of high school can be set. The next thing it was revealed as a result of the consideration. They can be set from three points of view: Infer vagueness of argument (understanding), criticize that contrary to integrity about the way of narrative (criticizing), and examine the validity again (discourse).
Journal
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 61 131-139, 2012-12-21
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390853649782540416
-
- NII Article ID
- 120005198267
-
- NII Book ID
- AA11618554
-
- ISSN
- 13465546
-
- DOI
- 10.15027/33966
-
- NDL BIB ID
- 024237135
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Allowed