書誌事項
- タイトル別名
-
- An Examination of the Dimensional Structure of Posture Stimulations in Instructional Situation
- キョウジ バメン ニ オケル シセイ シゲキ ニ フクマレル イミジゲン コウゾウ ノ ケントウ
この論文をさがす
抄録
The purpose of this study is to examine the dimensional structure which forms impression of the teacher's posture in real instructional situation transmitted to participants. We clarified how three factors, sex factor of postures, sex factor of participants and kinds of posture stimulations effect decoding the dimensional structure. Participants (N=80) were required to the experiment using posture stimulations in instructional situation. The findings were as following. Dimensional structure of posture stimulations in instructional situation consists of three aspects, "status", "tension", and "affection". In addition, we examined effects of the three factors to decoding posture stimulation. We clarified how the combinations of three factors effect decoding each dimensional structure.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 59 79-87, 2010-12-24
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390853649782612480
-
- NII論文ID
- 40018282036
- 120002835666
-
- NII書誌ID
- AA11618554
-
- ISSN
- 13465546
-
- DOI
- 10.15027/31005
-
- NDL書誌ID
- 10980988
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可