香港における生徒指導・教育相談システムに見る日本の現状と課題への展望 : 包括的ガイダンス・カウンセリングプログラムの視察から

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • Inspection about Whole School Approach in Hong Kong
  • ホンコン ニ オケル セイト シドウ ・ キョウイク ソウダン システム ニ ミル ニホン ノ ゲンジョウ ト カダイ エ ノ テンボウ : ホウカツテキ ガイダンス ・ カウンセリングプログラム ノ シサツ カラ

この論文をさがす

説明

The purpose of this paper is to report the findings of inspections that focused on whole school approach in Hong Kong. The authors visited Hong Kong Education Bureau, two universities department of education, primary school, and two secondary schools, and find that how effective to do guidance and counseling with whole school approach. In this paper, the authors suggest what is important for doing guidance and counseling with whole school approach.

収録刊行物

  • 学校教育実践学研究

    学校教育実践学研究 18 39-45, 2012-03-20

    広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ