Effects of feedback messages evoking emotion on learner's mood and physio-psychological index during timing skill learning
Bibliographic Information
- Other Title
-
- タイミング技能学習における情動喚起フィードバックメッセージが学習者の気分と生理心理的指標に及ぼす影響
- タイミング ギノウ ガクシュウ ニオケル ジョウドウ カンキ フィードバック メッセージ ガ ガクシュウシャ ノ キブン ト セイリ シンリテキ シヒョウ ニ オヨボス エイキョウ
Search this article
Description
This study aimed to examine whether feedback messages evoking positive or negative emotion after performance affect a performer’s mood, heart rate, and autonomic nerve activity. Sixty healthy university students were assigned to a positive or a negative emotion evoking message group. The results indicate that, if a message evoking positive emotion after performance was given, the positive mood would increase at an unconscious level and change to a physiological index.
Journal
-
- 同志社スポーツ健康科学
-
同志社スポーツ健康科学 (7), 17-22, 2015-06-30
Society of Health and Sports Science, Doshisha University
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390853649844572288
-
- NII Article ID
- 120005672695
-
- NII Book ID
- AA12384109
-
- NDL BIB ID
- 026593699
-
- ISSN
- 18834132
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Allowed