子ども大学における技術教育 : 技術立国日本の底力

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  • コドモ ダイガク ニ オケル ギジュツ キョウイク : ギジュツ リッコク ニホン ノ ソコジカラ
  • コドモ ダイガク ニ オケル ギジュツ キョウイク ギジュツ リッコク ニホン ノ ソコヂカラ

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小学生に大学レベルの授業をやさしく教えることを目的としている,子ども大学はドイツの大学で始まった。その例を参考に日本では「子ども大学かわごえ」が設立され,この取り組みを先例に子ども大学の開校は全国的な広がりをみせている。本稿は,子ども大学での教育内容に焦点を当て,興味や好奇心の深まりを学ぶことを目的とする技術教育の実践モデルについて論じた。最後に子ども大学の課題,キャリア教育からみた講義内容の考察を行った。The Children’s University doing to tell the contents of the university level to schoolchildren with a main point has started at German’s university. The Children’s University of Kawagoe was established in Japan by making reference to the example. Opening of Children’s University is showing a nationwide expanse. This paper focused on education contents at Children’s University and described the practice model of technical education who has for his object to learn deepening of interest and curiosity. The lecture contents judged from problems of Children’s University and carrier education at the end of this paper were considered.

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identifier:JOS-2433541X-0205

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