重度・重複障害児の身体運動における意思伝達スキル向上に関する研究

書誌事項

タイトル別名
  • Improvement of body movement-related communication skills of children with severe and multiple disabilities
  • ジュウド ・ チョウフク ショウガイジ ノ シンタイ ウンドウ ニ オケル イシ デンタツ スキル コウジョウ ニ カンスル ケンキュウ

この論文をさがす

抄録

This paper discusses a practical approach involving support methodology for promoting body movements that make coordinated actions possible with a tutor’s help. The results showed that to achieve this most effectively, the tutor needed to (1) use a humorous expression and tone of voice, (2) stay close to the child’s face and continue to speak regularly, and (3) maintain physical contact.

収録刊行物

  • 社会情報学研究

    社会情報学研究 21 25-31, 2016-12-01

    広島文化学園大学社会情報学部

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ