子どもは歴史の何を,なぜ重要だと考えるのか : "Historical Significance"概念の教室への導入に向けて
Bibliographic Information
- Other Title
-
- コドモ ワ レキシ ノ ナニ オ,ナゼ ジュウヨウ ダ ト カンガエル ノ カ : "Historical Significance"ガイネン ノ キョウシツ エ ノ ドウニュウ ニ ムケテ
- What History Do Children Consider Important and Why? : Introducing the Concept "Historical Significance" into the Classroom
Search this article
Journal
-
- 社会科研究 = Journal of educational research on social studies / 全国社会科教育学会 編
-
社会科研究 = Journal of educational research on social studies / 全国社会科教育学会 編 (91), 13-24, 2019-11
[東広島] : 全国社会科教育学会
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520009408752775168
-
- NII Article ID
- 40022120310
-
- NII Book ID
- AN00109914
-
- ISSN
- 0289856X
-
- NDL BIB ID
- 030183944
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF9(教育--各科教育)
-
- Data Source
-
- NDL
- CiNii Articles