学校数学における証明の構想におけるargumentationの機能に関する一考察--変更を伴う説明と正当化に焦点を当てて
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ガッコウ スウガク ニ オケル ショウメイ ノ コウソウ ニ オケル argumentation ノ キノウ ニ カンスル イチ コウサツ ヘンコウ オ トモナウ セツメイ ト セイトウカ ニ ショウテン オ アテテ
- On a function of argumentation in understanding and planning phases of proving in school mathematics: focusing on explanation and justification with modification
Search this article
Journal
-
- 筑波数学教育研究
-
筑波数学教育研究 (27), 31-40, 2008
つくば : 筑波大学数学教育研究室
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520009409372243456
-
- NII Article ID
- 40016322432
-
- NII Book ID
- AN10384722
-
- ISSN
- 09193928
-
- NDL BIB ID
- 9697775
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF9(教育--各科教育)
-
- Data Source
-
- NDL Search
- CiNii Articles