「考え、議論する道徳」と学習指導要領の関係 : 倫理学的考察
書誌事項
- タイトル別名
-
- 「 カンガエ 、 ギロン スル ドウトク 」 ト ガクシュウ シドウ ヨウリョウ ノ カンケイ : リンリガクテキ コウサツ
- The relationship between 'moral education at whose class students and teachers think and discuss about virtue together' and the Course of Study : a consideration from the perspective of ethics
この論文をさがす
収録刊行物
-
- 明治大学教職課程年報 = Annual of the Teacher-Training Course at Meiji University
-
明治大学教職課程年報 = Annual of the Teacher-Training Course at Meiji University (41), 63-72, 2018
東京 : 明治大学教職支援室
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1520009410093628544
-
- NII論文ID
- 40021883515
-
- NII書誌ID
- AN10380357
-
- ISSN
- 13461591
-
- NDL書誌ID
- 029666301
-
- 本文言語コード
- ja
-
- NDL 雑誌分類
-
- ZF1(教育)
-
- データソース種別
-
- NDL
- CiNii Articles