モデルとコア知識を用いて2つの電気抵抗の発熱量の説明を促す授業の開発と効果
Bibliographic Information
- Other Title
-
- モデル ト コア チシキ オ モチイテ 2ツ ノ デンキ テイコウ ノ ハツネツリョウ ノ セツメイ オ ウナガス ジュギョウ ノ カイハツ ト コウカ
- Effects of Using the Pachinko-spring Model and Core Knowledge to Facilitate Junior High School Students' Explanation of Heat Generation of Resistance in a Series Circuit with Two Resistors
Search this article
Journal
-
- 日本教育大学協会研究年報 / 日本教育大学協会年報編集委員会 編
-
日本教育大学協会研究年報 / 日本教育大学協会年報編集委員会 編 32 27-41, 2014
小金井 : 日本教育大学協会第二常置委員会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520291853559015040
-
- NII Article ID
- 40020252668
-
- NII Book ID
- BA81157148
-
- ISSN
- 18817068
-
- NDL BIB ID
- 025889747
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF1(教育)
-
- Data Source
-
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN