論争問題の議論における一部生徒の「論破」「議論支配」の回避法 : ある中学校教師のリヴォイシング行為についての事例研究
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ロンソウ モンダイ ノ ギロン ニ オケル イチブ セイト ノ 「 ロンパ 」 「 ギロン シハイ 」 ノ カイヒホウ : アル チュウガッコウ キョウシ ノ リヴォイシング コウイ ニ ツイテ ノ ジレイ ケンキュウ
- Measures to address the "defeating" or "monoplizing" behavior by some students in discussions of public issues : Focusing on some revoicing behaviors by a junior-high school teacher
Search this article
Journal
-
- 社会系教科教育学研究 / 社会系教科教育学会編集委員会 編
-
社会系教科教育学研究 / 社会系教科教育学会編集委員会 編 (34), 11-20, 2022
加東 : 社会系教科教育学会
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520295348347621504
-
- NII Book ID
- AN10404320
-
- ISSN
- 09170049
-
- NDL BIB ID
- 032679972
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF9(教育--各科教育)
-
- Data Source
-
- NDL Search