学習意欲を向上させ、かつ大学工学部導入教育にも繋がる高等学校「工学系科目」および「理学系科目」の相互活用 : 機械系の学習に化学系,物理系との共有化を図るプログラム開発と授業の試み
書誌事項
- タイトル別名
-
- ガクシュウ イヨク オ コウジョウ サセ 、 カツ ダイガク コウガクブ ドウニュウ キョウイク ニ モ ツナガル コウトウ ガッコウ 「 コウガクケイ カモク 」 オヨビ 「 リガクケイ カモク 」 ノ ソウゴ カツヨウ : キカイケイ ノ ガクシュウ ニ カガクケイ,ブツリケイ ト ノ キョウユウカ オ ハカル プログラム カイハツ ト ジュギョウ ノ ココロミ
- Interactions between Science and Engineering at High Schools Fostering Students' Interests as well as Providing Introductory Subjects to Engineering Studies at Universities : An attempt to develop programs to share the learning of mechanical engineering subjects with chemistry and physics subjects
この論文をさがす
収録刊行物
-
- 足利大学総合研究センター年報 = Annual review, Collaborative Research Center, Ashikaga University
-
足利大学総合研究センター年報 = Annual review, Collaborative Research Center, Ashikaga University (24), 9-14, 2023
足利 : 足利大学総合研究センター