小学校社会科における「主体的に学習に取り組む態度」の評価方法の検討 : 見取りの視点とグループ・モデレーションに焦点を当てて
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ショウガッコウ シャカイカ ニ オケル 「 シュタイテキ ニ ガクシュウ ニ トリクム タイド 」 ノ ヒョウカ ホウホウ ノ ケントウ : ミトリ ノ シテン ト グループ ・ モデレーション ニ ショウテン オ アテテ
- A Study of Evaluation Methods for Proactive Attitudes toward Learning in Elementary School Social Studies : Focusing on Viewpoints for Evaluation and Grouping Moderation
Search this article
Journal
-
- 社会系教科教育学論叢 = Bulletin of Education in the Social Studies Department Research Association / 社会系教科教育学論叢編集委員会 編
-
社会系教科教育学論叢 = Bulletin of Education in the Social Studies Department Research Association / 社会系教科教育学論叢編集委員会 編 2 27-36, 2023-06
加東 : 社会系教科教育学会 = Education in the Social Studies Department Research Association
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520299086527151232
-
- NII Book ID
- AA12953000
-
- ISSN
- 27583120
-
- NDL BIB ID
- 033291210
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF9(教育--各科教育)
-
- Data Source
-
- NDL