幼稚園における「数量・形」と小学校での「算数」の学びをつなげる幼小連携カリキュラムの開発に関する研究
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ヨウチエン ニ オケル スウリョウ カタチ ト ショウガッコウ デ ノ サンスウ ノ マナビ オ ツナゲル ヨウショウレンケイ カリキュラム ノ カイハツ ニ カンスル ケンキュウ
- A study on curriculum development for the children's basic mathematical cognition by connecting "number, quantity and figure" in kindergartens with the study of "(the subject of) mathematics" in elementary schools
Search this article
Journal
-
- 甲南女子大学研究紀要. 人間科学編 : Konan Women's University researches of human sciences volume
-
甲南女子大学研究紀要. 人間科学編 : Konan Women's University researches of human sciences volume (47), 1-15, 2010
神戸 : 甲南女子大学文学部事務室 ; 2002-2018
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520853832837398272
-
- NII Article ID
- 40018766249
-
- NII Book ID
- AA11639882
-
- ISSN
- 13471228
-
- NDL BIB ID
- 11041095
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZV1(一般学術誌--一般学術誌・大学紀要)
-
- Data Source
-
- NDL
- CiNii Articles