- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- サンリオ キティ ニンキ フッカツ チュウコウセイ オトナ ニ コキャクソウ カクダイ ガ ソウコウ
- 経営戦略 マーケティング:サンリオ:中高生・大人に顧客層拡大 キティ人気の持続が課題
Search this article
Description
「神風が吹いた」——。サンリオが作った子猫の絵柄のキャラクター、「ハローキティ」が1997、98年と大人気を呼び、同社の業績を急上昇させたことを辻信太郎社長は、こう表現する。「ハローキティ」は誕生後、24年たつサンリオで最古参のキャラクターだが、ここにきて急速に人気が高まった。 キャラクターの人気が業績に及ぼす影響は大変なものだ。
Journal
-
- 日経ビジネス = Nikkei business
-
日経ビジネス = Nikkei business (974), 43-46, 1999-01-18
東京 : 日経BP
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520853833373906560
-
- NII Article ID
- 140000061172
-
- NII Book ID
- AN00360444
-
- ISSN
- 00290491
-
- NDL BIB ID
- 108136
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZD25(経済--企業・経営--経営管理)
-
- Data Source
-
- NDL Search
- Nikkei BP
- CiNii Articles