- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ニホン タバコ サンギョウ JT ショウネンバ ノ ショクヒン ジギョウ ショウヒシャ ヨメズ コウセイ カラマワリ
- 経営戦略 マーケティング:日本たばこ産業(JT)の食品事業: 「桃の天然水」ヒットしたが… 消費者読めず攻勢空回り
Search this article
Description
「桃の天然水」という清涼飲料をご存じだろうか。昨年春、若者に人気の女性歌手、華原朋美が「ヒューヒュー」とささやくテレビコマーシャルが放映された途端、売り上げが急増。昨年の飲料業界で最大のヒットとなった。 この「桃の天然水」を発売したのが日本たばこ産業(JT)である。たばこ専業だったJTが、飲料で食品事業に進出したのは1988年4月。
Journal
-
- 日経ビジネス = Nikkei business
-
日経ビジネス = Nikkei business (979), 54-56, 1999-02-22
東京 : 日経BP
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520853834002011648
-
- NII Article ID
- 40002808508
-
- NII Book ID
- AN00360444
-
- ISSN
- 00290491
-
- NDL BIB ID
- 4642855
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZD25(経済--企業・経営--経営管理)
-
- Data Source
-
- NDL Search
- Nikkei BP
- CiNii Articles