- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- フェロモン コウザ チイキ ミッチャク ケイエイ デ ジモト キャク ノ ヒイキ ノ ミセ ニ
Search this article
Description
地方都市やB級立地にある飲食店は、繁華街の店と違って一見客を集めにくい。そこで大事なのが固定客の確保。特に、店の近くに住む「地元客」に繰り返し利用してもらうことが、店を長続きさせるための絶対条件といえる。地域に溶け込み、地元の人々に愛されるための効果的な方法を探った。 「地域に愛される」ことは、飲食店が長続きするための最も大切な要件の1つだ。
Journal
-
- 日経レストラン = Nikkei restaurants : 飲食ビジネスを勝ち抜く繁盛店経営誌
-
日経レストラン = Nikkei restaurants : 飲食ビジネスを勝ち抜く繁盛店経営誌 (344), 40-45, 2004-08
東京 : 日経BP社
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520853834263376256
-
- NII Article ID
- 40006304205
-
- NII Book ID
- AN10269848
-
- ISSN
- 09147845
-
- NDL BIB ID
- 6996690
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZD25(経済--企業・経営--経営管理)
-
- Data Source
-
- NDL Search
- Nikkei BP
- CiNii Articles