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Bibliographic Information
- Other Title
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- 新調査「d サーベイ」の方法と精度〔論文〕
- 新調査「dサーベイ」の方法と精度
- シン チョウサ 「 dサーベイ 」 ノ ホウホウ ト セイド
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Description
「d サーベイ」は、NTT ドコモのプレミアパネル(約5,640 万人)を母集団とする調査であり、個人所有のスマートフォンを対象とする新しいインターネット調査である。社会調査研究センターでは、21 年衆院選において、公示前、および、中盤の情勢調査と投票当日の投票行動調査の計3 回の全国調査を「d サーベイ」により実施した。調査結果の精度は、情勢調査、投票行動調査ともに高く、異なる調査手法によって実施された他社の調査と同等もしくはそれ以上のパフォーマンス示すことができた。 The "d-survey" is a new Internet survey instrument targeting the population of NTT DoCoMo's Premier Panel (approximately 56.4 million people), using individually-owned smartphones. In the 2009 elections to the House of Representatives, the Social Survey Research Center conducted three nationwide surveys using "d-survey," including the latest polls before and during the official election campaign, and a survey of voting behavior on the day of the vote. The accuracy of the survey results was high for both the latest polls and the voting behavior survey, and the performance was equal to or better than that of other companies' surveys conducted using different survey methods.
1. 「d サーベイ」= スマートフォン・オンリーのインターネット調査 2. 「d サーベイ」の特性 3. 「21 衆院選 : dサーベイ」の概要 4. 「21 衆院選 : dサーベイ」の精度 5.若干の考察
Journal
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- 政策と調査
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政策と調査 (22), 43-48, 2022-03
埼玉大学社会調査研究センター
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390578979243969408
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- NII Book ID
- AA12569705
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- NDL BIB ID
- 032645914
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- ISSN
- 2186411X
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- Text Lang
- ja
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- Article Type
- departmental bulletin paper
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- Data Source
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- JaLC
- IRDB
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