Analysis of Movement Units and Synthesis of 3D Dance Animations Based on Katatsuke(Traditional Notation) in Noh Theater
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 能の型付資料に基づく所作単元の分析と舞の3Dアニメーション合成
Search this article
Description
能の舞は,型付と呼ばれる資料に記述された所作単元の時系列的な組み合わせにより動作が決められる.本研究では,モーションキャプチャにより収録した所作単元から,一連の舞に組み込まれても必ず演じられるコア部分を抽出し,これらを時系列的に配置することにより,能の舞を3Dアニメーションとして合成する手法を提案する.Noh dances are composed of temporal sequences of movement units described in documents called "Katatsuke." This paper presents an approach for synthesizing Noh dances as 3D animations by extracting core parts performed at any time if the parts are integrated into a Noh dance, and aligning them in time series.
Journal
-
- 研究報告人文科学とコンピュータ(CH)
-
研究報告人文科学とコンピュータ(CH) 2011 (7), 1-8, 2011-07-23
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1571417126986457472
-
- NII Article ID
- 110008584089
-
- NII Book ID
- AN1010060X
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- CiNii Articles