異なるプラットフォームで効果的な3Dモデルを表示するためのポリゴンリダクションの方法

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タイトル別名
  • Polygon reduction for effective 3D model rendering on different platforms

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説明

本研究では,効果的に表示できる最小のポリゴン数の定義を行う.近年,文化財のデジタルデータによる保存が行われている.しかし,ポリゴンのデータ量は莫大で,高い処理能力を持った計算機が必要とされる.一般公開を行う場合,処理能力の低い計算機への適用がなされるべきである.そのため,ポリゴンリダクションを用いて莫大なデータ量を少なくする必要がある.この際,適切なポリゴン数に削減すべきである.この数を定義するために,評価実験を行う.この実験結果として,3次元モデルを表示するピクセル数の50倍が最適であることが分かる.In our research, we define the minimum number of polygons for effective rendering. Recently cultural property is preserved in digital data. Since polyangular data is large, a high performance computer is needed. If it is shown to the public, a low performance should be targeted. Therefore, polygons are reduced to a valid number. We try to define the minimum number. As a result, we find that the number of polygon should be 50 times as many as the number of pixels for rendering 3D models.

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詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1572543026928023936
  • NII論文ID
    110008694778
  • NII書誌ID
    AA12055912
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • CiNii Articles

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