異なるプラットフォームで効果的な3Dモデルを表示するためのポリゴンリダクションの方法
書誌事項
- タイトル別名
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- Polygon reduction for effective 3D model rendering on different platforms
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説明
本研究では,効果的に表示できる最小のポリゴン数の定義を行う.近年,文化財のデジタルデータによる保存が行われている.しかし,ポリゴンのデータ量は莫大で,高い処理能力を持った計算機が必要とされる.一般公開を行う場合,処理能力の低い計算機への適用がなされるべきである.そのため,ポリゴンリダクションを用いて莫大なデータ量を少なくする必要がある.この際,適切なポリゴン数に削減すべきである.この数を定義するために,評価実験を行う.この実験結果として,3次元モデルを表示するピクセル数の50倍が最適であることが分かる.In our research, we define the minimum number of polygons for effective rendering. Recently cultural property is preserved in digital data. Since polyangular data is large, a high performance computer is needed. If it is shown to the public, a low performance should be targeted. Therefore, polygons are reduced to a valid number. We try to define the minimum number. As a result, we find that the number of polygon should be 50 times as many as the number of pixels for rendering 3D models.
収録刊行物
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- 研究報告バイオ情報学(BIO)
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研究報告バイオ情報学(BIO) 2011 (16), 1-6, 2011-11-24
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1572543026928023936
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- NII論文ID
- 110008694778
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- NII書誌ID
- AA12055912
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- CiNii Articles