トランスファラブル・スキルのトレーニングプログラムと活動 (III. センター関連イベント報告 . (5)トランスファラブル・スキル ミーティング)

書誌事項

タイトル別名
  • Transferable Skills Training Programs and Activities (III. Event Report . (5)Transferable Skills Group)

この論文をさがす

説明

多くの大学の大学院プログラムにおいて,主な目的や理念は,通常,学術研究に関連したスキルと定義されたアカデミックスキルを学生に修得させることが,長く標準または伝統的な前提となっている。歴史的には,大学院学習の基礎となる前提は,ほとんどの部分において,修了生はアカデミックキャリアを追求することであった。しかし,現在,大学院教育において文化的な変化が起こっている。大学院教育の中でのトランスファラブル・スキル(ジェネリック・スキルもしくは21世紀スキルとしても知られている)の役割と位置は世界中で認識されている。トランスファラブル・スキルとは,あらゆる分野とすべてのレベルにおいて, 職業能力の中核を成すスキルや能力である(英国教育雇用省(Department for Education and Employment, DfEE, UK), 1997)。これらスキルには,プロジェクトマネジメント,リーダーシップ,コミュニケーション,チーム作業,問題解決を含む。またこれらのスキルには, モチベーション,当事者意識,責任,エンゲージメント,自信という資質を含む。全米大学雇用者協会(National Association of Colleges and Employers, NACE)が実施した今年の雇用見通し調査によると,これらスキルとより多くが,雇用者が内定者に求める資質である。この調査結果は,英国公式のキャリアサービスを提供するウェブサイト、英国プロスペクタス(Prospectus UK)が公表したリストとちょうど一致している。
In most university graduate programs, it has long been a standard or traditional assumption that the main purpose or mission is to help students acquire academic skills, usually defined as skills related for scholarly research. Historically, the underlying premise of graduate studies, for the most part, has been that graduates will pursue academic careers. But there is now a cultural shift in graduate education. The role and place for transferable skills (also known as generic skills, or 21st Century skills) in graduate education is being recognized world-wide. Transferable skills (TS) are `those skills that are central to occupational competence in all sectors and at all levels" (Department for Education and Employment DfEE, UK, 1997), and include project management, leadership, communication, working in teams and problem solving. They also include qualities such as motivation, sense of ownership, responsibility, engagement, confidence and communication. These _and more_ are qualities that employers seek in prospective employees, according to a job outlook survey conducted on this subject by the National Association of Colleges and Employers (NACE) this year. The findings nicely complement the list published on Prospectus UK, the official UK's Graduate Careers website.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1572543027771909504
  • NII論文ID
    110009702357
  • NII書誌ID
    AA12589917
  • 本文言語コード
    en
  • データソース種別
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ