調査機関に対する匿名性を強化したアクセス回数評価手法

  • YOSHIDA Maki
    Department of Informatics and Mathematical Science, Osaka University
  • FUJIWARA Toru
    Department of Informatics and Mathematical Science, Osaka University

Bibliographic Information

Other Title
  • A Metering Scheme for the Number of Accesses with Enhanced Anonymity of Users

Search this article

Description

WWWは, その普及に伴って, 広告業など様々な商用への利用が行われつつある. WWWにおける広報活動の一つとしてウェブコンテンツ配信サーバが広告主から依頼を受け, コンテンツ内に依頼された広告を加えるという形式がある. このときの広告料金はサーバの広報能力に応じて支払うのが望ましい. サーバの広報能力の代表的評価基準はアクセス回数であり, 本稿ではその計測方法を考える. 特に, サーバがアクセス回数を計測し結果を調査機関に報告する方式を考える. 公正なアクセス回数計測を実現するために, サーバが調査機関への報告の正しさを証明できるようにすべきである. 本稿では,調査機関へ効率良く証明でき, その証明内容がプライバシを侵害しない方法を提案する.
The growing popularity of the World Wide Web (WWW) is driving various commercially oriented applications, say advertising in the WWW. In order to decide advertisement fees, a metering scheme is used to measure the popularity of web pages. In a representative scenario, there are many clients and servers, the popularity of server is estimated by how many times it serves clients, and an audit agency collects the information on the popularity. In this paper, we adopt the structure such that the server reports the number of visits in our metering scheme. To realize secure and accurate metering scheme, the server should be able to prove that his report is accurate. Our scheme realizes efficient provability and the proof does not disturb privacy.

Journal

  • Technical report of IEICE. SST

    Technical report of IEICE. SST 98 (657), 79-84, 1999-03-10

    The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers

Details 詳細情報について

  • CRID
    1573668927198131712
  • NII Article ID
    110003289860
  • NII Book ID
    AN10345990
  • ISSN
    09135685
  • Text Lang
    en
  • Data Source
    • CiNii Articles

Report a problem

Back to top