Establishing a new concept of comprehensive simulation science dovetailing CFD and MAS for evaluating urban environment and potential risks
-
- Tanimoto Jun
- Principal Investigator
- 九州大学
-
- 萩島 理
- Co-Investigator
- 九州大学
-
- 池谷 直樹
- Co-Investigator
- 九州大学
About this project
- Japan Grant Number
- JP20H02314
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 20H02314
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
- Allocation Type
-
- Single-year Grants
- Review Section / Research Field
-
- Basic Section 23020:Architectural environment and building equipment-related
- Research Institution
-
- Kyushu University
- Project Period (FY)
- 2020-04-01 〜 2023-03-31
- Project Status
- Completed
- Budget Amount*help
- 18,200,000 Yen (Direct Cost: 14,000,000 Yen Indirect Cost: 4,200,000 Yen)
Research Abstract
加減速しながら移動する車両が機械シアー生成を通じて都市キャノピー内の乱流混合に及ぼす動的影響を高精度予測するMAS→CFD・交通流モデルを開発する.都市キャノピー内の車両排ガス等の汚染物拡散の高解像度予測大系を構築する. 電車車両等の閉鎖空間内にトラップされた高密度人員が出口扉から退去するエピソードに注目し,歩行者が乱流混合に及ぼす動的影響を高精度予測するMAS→CFD・歩行者モデルを開発する.停車イベント時の満員電車の真の換気効率の高精度予測,電車人員密度に依存するインフルエンザ感染リスクの定量予測大系を構築する.
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040003825718798848
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN
- IRDB