「発達障害(LD)に関する理解尺度【児童版】」の試作・開発

  • 安里 健志
    Principal Investigator
    大和高田市立浮孔西小学校

About this project

Japan Grant Number
JP24H02471
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding organization
Japan Society for the Promotion of Science
Project/Area Number
24H02471
Research Category
Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists
Allocation Type
  • Single-year Grants
Review Section / Research Field
  • 1190:Special needs education-related
Research Institution
  • 大和高田市立浮孔西小学校
Project Period (FY)
2024-04-01 〜 2025-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
470,000 Yen (Direct Cost: 470,000 Yen Indirect Cost: 0 Yen)

Research Abstract

本研究は、「発達障害(LD)に関する理解尺度【児童版】」の試作・開発を目的とする。 科研費(奨励研究)による令和4年度の研究(22H04133)・令和5年度の研究(23H0510)において、「発達障害に関する障害理解教育」の授業プログラムの開発を行い、一定の成果を収めた。しかし、児童の障害理解の変容について正確に測定することができなかった。そのため、本研究においてプログラムの妥当性を示すための尺度開発を試みる。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top