学校教員のラーニング・アナリティクス・スキル向上を図る統計リテラシー教材の開発

About this project

Japan Grant Number
JP24K05690
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding organization
Japan Society for the Promotion of Science
Project/Area Number
24K05690
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Basic Section 09010:Education-related
Research Institution
  • Kyushu Institute of Technology
Project Period (FY)
2024-04-01 〜 2028-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
4,680,000 Yen (Direct Cost: 3,600,000 Yen Indirect Cost: 1,080,000 Yen)

Research Abstract

教育の情報化や分析ツール開発の進展にともなって、学校において日々の学習履歴やアンケート結果といった量的データが蓄積され、手軽に分析できるようになってきた。 しかし、教員志望者や学校関係者が分析手法やデータ取り扱いの留意点などを効率的・体系的に修得することができる機会は必ずしも十分ではなく、データ利活用の高度化を阻む要因となっている面がある。 本研究では、ラーニング・アナリティクスを念頭に、学校教員に求められる統計リテラシーの要素は何かを解明し、統計リテラシーを持つ教員の育成手法を開発することを目的とする。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top