Analysis on the First-Term Presidency of Donald Trump and the 2020 U.S. Presidential Campaigns from a Political Marketing Perspective

About This Project

Japan Grant Number
JP20K01960 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
20K01960
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Basic Section 07090:Commerce-related
Research Institution
  • Saitama University
Project Period (FY)
2020-04-01 〜 2025-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
3,510,000 Yen (Direct Cost: 2,700,000 Yen Indirect Cost: 810,000 Yen)

Research Abstract

資源と技法、戦略的重要性において「政治マーケティング」を先導する米国大統領政治の最新事例として、2016年大統領選挙から2020年再選選挙までのDonald Trump第一期政権の特性を、マーケティングの視点と分析枠組みを用いて分析する。選挙と統治におけるマーケティングの戦略的統合機能、ブランディングの観点から見た政権や政策、関係構築の特性、デジタルマーケティング時代の有権者やステークホルダーとの関係構築のための戦略広報の三点に焦点をおき、90年代以降の米国大統領政治とマーケティングがいかに呼応しあうか、また経営戦略技術が公共の政治に及ぼす影響を、現「経営者大統領」の事例で検証する。

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