通級指導教室の体験学習を通した「障害理解教育」の実践的研究

About this project

Japan Grant Number
JP22H04133
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding organization
Japan Society for the Promotion of Science
Project/Area Number
22H04133
Research Category
Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists
Allocation Type
  • Single-year Grants
Review Section / Research Field
  • 1190:Special needs education-related
Research Institution
  • 大和高田市立浮孔西小学校
Project Period (FY)
2022-04-01 〜 2023-03-31
Project Status
Completed
Budget Amount*help
440,000 Yen (Direct Cost: 440,000 Yen Indirect Cost: 0 Yen)

Research Abstract

本研究では、通級指導教室の教員が小学校通常学級において「通級による指導」に関する体験学習と障害理解教育を実施することで、障害理解に対する児童の意識や教員の意識がどのように変容するかについて、その効果を検証する。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top