通級指導教室の体験学習を通した「障害理解教育」の実践的研究
-
- Yasuzato Takeshi
- Principal Investigator
- 大和高田市立浮孔西小学校
About this project
- Japan Grant Number
- JP22H04133
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 22H04133
- Research Category
- Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists
- Allocation Type
-
- Single-year Grants
- Review Section / Research Field
-
- 1190:Special needs education-related
- Research Institution
-
- 大和高田市立浮孔西小学校
- Project Period (FY)
- 2022-04-01 〜 2023-03-31
- Project Status
- Completed
- Budget Amount*help
- 440,000 Yen (Direct Cost: 440,000 Yen Indirect Cost: 0 Yen)
Research Abstract
本研究では、通級指導教室の教員が小学校通常学級において「通級による指導」に関する体験学習と障害理解教育を実施することで、障害理解に対する児童の意識や教員の意識がどのように変容するかについて、その効果を検証する。
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040291932564601344
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN