Mathematical and simulation analysis towards establishing ion jamology

About This Project

Japan Grant Number
JP24H02203 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
24H02203
Research Category
Grant-in-Aid for Transformative Research Areas (A)
Allocation Type
  • Single-year Grants
Review Section / Research Field
  • Transformative Research Areas, Section (II)
Research Institution
  • Institute of Science Tokyo
Project Period (FY)
2024-04-01 〜 2029-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
307,840,000 Yen (Direct Cost: 236,800,000 Yen Indirect Cost: 71,040,000 Yen)

Research Abstract

本計画研究A01で取り組む核心的な問いは、「イオン渋滞を制御するための物理・数理とは何か?」である。クルマや人の渋滞現象を記述する「非平衡・数理モデル」と、イオン流を記述する「固体物理・量子化学」を融合させ、イオン渋滞学の理論的学理を構築する。そのために、 以下に取り組む。 (a):イオン流に対する非平衡・渋滞モデルの構築 (b):材料中での渋滞相と支配因子の抽出 (c):材料機能の全体最適指針の設計 材料中のイオン渋滞予測・解析するための計算 シミュレーション技術を確立し、高出力な蓄電池や高機能触媒の創製に貢献する。そ して、イオン流制御による新たな材料設計 指針を確立し材料科学を変革する。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top