An Empirical Study of New Consumer Decision-Making Process in the Internet Age

About This Project

Japan Grant Number
JP21H00759 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
21H00759
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Allocation Type
  • Single-year Grants
Review Section / Research Field
  • Basic Section 07090:Commerce-related
Research Institution
  • Keio University
Project Period (FY)
2021-04-01 〜 2024-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
15,600,000 Yen (Direct Cost: 12,000,000 Yen Indirect Cost: 3,600,000 Yen)

Research Abstract

オンラインでの購買行動については、オフラインでの購買とは異なることが、過去の研究では言及されてきたが、オンライン特有の買い物行動を説明する理論は存在せず、また消費者はその両方を使い分けているにも関わらず、それらの使い分けの実態すら示した研究はなかった。本研究では、その実態を、ある小売業からデータ供給を受け、明らかにすると同時に、オンラインでの回遊行動が、その後の購買に与える影響も示していく。

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