Development and evaluation of learning analytics dashboard for the decision-making support of learning behavior improvement

About this project

Japan Grant Number
JP21KK0184
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding organization
Japan Society for the Promotion of Science
Project/Area Number
21KK0184
Research Category
Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Medium-sized Section 62:Applied informatics and related fields
Research Institution
  • Kyushu University
Project Period (FY)
2021-10-07 〜 2024-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
18,980,000 Yen (Direct Cost: 14,600,000 Yen Indirect Cost: 4,380,000 Yen)

Research Abstract

本国際共同研究ではUniversity of MichiganのDr./Prof. Stephanie Teasleyとの共同研究において、学習者自身が様々な学習データの分析結果を踏まえて、学習態度と行動の改善意思決定行動を支援する学習ダッシュボードを開発し、その評価を行う。海外渡航としては、代表者が研究期間全体で1年半程度、分担者が1か月から2か月程度の渡航、それらを通じて、若手育成につながる研究の遂行を行う。その過程において、学習者の学習行動改善に関する意思決定に関するモデルの構築を行い、そのモデルに従った学習データ分析結果の可視化等のインターフェース開発も行い、評価する。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top