- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
こども国際PBL ~プログラム構築とコミュニケーションストラテジー解析~
About This Project
- Japan Grant Number
- JP23KK0039 (JGN)
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding Organization
- Japan Society for the Promotion of Science
Kakenhi Information
- Project/Area Number
- 23KK0039
- Research Category
- Fund for the Promotion of Joint International Research (International Collaborative Research)
- Allocation Type
-
- Multi-year Fund
- Review Section / Research Field
-
- Medium-sized Section 9:Education and related fields
- Research Institution
-
- Utsunomiya University
- Project Period (FY)
- 2023-09-08 〜 2029-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 20,930,000 Yen (Direct Cost: 16,100,000 Yen Indirect Cost: 4,830,000 Yen)
Research Abstract
こども国際PBLは工学研究者が開発した最新の「ものづくり」教材を用いて多国籍の幼児と小学校低学年児童(こども)の実習を通じた「多文化相互理解」を行う教育プログラムを扱う。本研究課題では見て手を動かして現象を理解できるPBL実習課題を開発する。国際共同研究の目的は非言語(ノンバーバル)コミュニケーション、つまり言語に頼らないコミュニケーションの発生・形成過程と限界について明らかにすることである。マレーシアのマラヤ大学STEM教育センターの全面支援によりマレーシア・台湾・ベトナムを基軸とし、獲得言語が異なるこどもの接触場面で工学教育の視点によるPBLプログラムを構築する。
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040860454239648128
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN