こども国際PBL ~プログラム構築とコミュニケーションストラテジー解析~

About This Project

Japan Grant Number
JP23KK0039 (JGN)
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding Organization
Japan Society for the Promotion of Science

Kakenhi Information

Project/Area Number
23KK0039
Research Category
Fund for the Promotion of Joint International Research (International Collaborative Research)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Medium-sized Section 9:Education and related fields
Research Institution
  • Utsunomiya University
Project Period (FY)
2023-09-08 〜 2029-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
20,930,000 Yen (Direct Cost: 16,100,000 Yen Indirect Cost: 4,830,000 Yen)

Research Abstract

こども国際PBLは工学研究者が開発した最新の「ものづくり」教材を用いて多国籍の幼児と小学校低学年児童(こども)の実習を通じた「多文化相互理解」を行う教育プログラムを扱う。本研究課題では見て手を動かして現象を理解できるPBL実習課題を開発する。国際共同研究の目的は非言語(ノンバーバル)コミュニケーション、つまり言語に頼らないコミュニケーションの発生・形成過程と限界について明らかにすることである。マレーシアのマラヤ大学STEM教育センターの全面支援によりマレーシア・台湾・ベトナムを基軸とし、獲得言語が異なるこどもの接触場面で工学教育の視点によるPBLプログラムを構築する。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top