Blended learning individually optimized e-Learning courses - focusing on learning behaviors
About this project
- Japan Grant Number
- JP24K00081
- Funding Program
- Grants-in-Aid for Scientific Research
- Funding organization
- Japan Society for the Promotion of Science
- Project/Area Number
- 24K00081
- Research Category
- Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
- Allocation Type
-
- Multi-year Fund
- Review Section / Research Field
-
- Basic Section 02100:Foreign language education-related
- Research Institution
-
- University of Tsukuba
- Project Period (FY)
- 2024-04-01 〜 2027-03-31
- Project Status
- Granted
- Budget Amount*help
- 14,170,000 Yen (Direct Cost: 10,900,000 Yen Indirect Cost: 3,270,000 Yen)
Research Abstract
DX政策が推進され各教育機関における教育のデジタル化が加速化されている。現代日本の学校教育の二つの理念は個別最適な学びと協働的な学びとされており、さらなるICT促進が期待されている。近年のテクノロジーの進歩により学習者個々の学習成果からシステムが自動計算を行い最適な形で課題を自動提供する「個別最適化(Optimization)」が実装されている。本研究課題は広範囲の大学生英語学習者を対象に、視線計測情報なども含めた学習行動データ、教員と学習者に対する縦断的インタビュー調査、テストの成果などのデータなどに基づき個別最適化されたe-learningコースウエアを用いたブレンド型授業を検討する。
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1040862776835139456
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- KAKEN