Blended learning individually optimized e-Learning courses - focusing on learning behaviors

About this project

Japan Grant Number
JP24K00081
Funding Program
Grants-in-Aid for Scientific Research
Funding organization
Japan Society for the Promotion of Science
Project/Area Number
24K00081
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Allocation Type
  • Multi-year Fund
Review Section / Research Field
  • Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research Institution
  • University of Tsukuba
Project Period (FY)
2024-04-01 〜 2027-03-31
Project Status
Granted
Budget Amount*help
14,170,000 Yen (Direct Cost: 10,900,000 Yen Indirect Cost: 3,270,000 Yen)

Research Abstract

DX政策が推進され各教育機関における教育のデジタル化が加速化されている。現代日本の学校教育の二つの理念は個別最適な学びと協働的な学びとされており、さらなるICT促進が期待されている。近年のテクノロジーの進歩により学習者個々の学習成果からシステムが自動計算を行い最適な形で課題を自動提供する「個別最適化(Optimization)」が実装されている。本研究課題は広範囲の大学生英語学習者を対象に、視線計測情報なども含めた学習行動データ、教員と学習者に対する縦断的インタビュー調査、テストの成果などのデータなどに基づき個別最適化されたe-learningコースウエアを用いたブレンド型授業を検討する。

Related Articles

See more

Related Data

See more

Related Books

See more

Related Dissertations

See more

Related Projects

See more

Related Products

See more

Details 詳細情報について

Back to top