書誌事項
- タイトル別名
-
- Analysis on the Treatment of 2/2 Metre and 4/4 Metre in School Music Education
- ガッコウ オンガクカ キョウイク ニ オケル 2/2ビョウシ ト 4/4ビョウシ ノ アツカイ ニ カンスル ブンセキ
この論文をさがす
説明
Duple (Cut time =2/2) and quadruple (4/4) metre were strictly codified until the Baroque era. However, after the Romantic era, they were notated arbitrarily. Currently, there is a variety of interpretations, but there is no convincing theory which explains the differences clearly. In this paper, we explore how to explain this problem to school music educators and elementary music theory learners from the aspects of teaching materials, theory and practice.
収録刊行物
-
- 信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究
-
信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究 18 21-30, 2019-12-25
信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050002213397381248
-
- NII論文ID
- 120007099678
-
- NII書誌ID
- AA11488517
-
- ISSN
- 13458868
-
- HANDLE
- 10091/00021836
-
- NDL書誌ID
- 030261326
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles