日本市場における中国製ゲームアプリに関する研究 ―異文化融合と中国製「日系ゲーム」―

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タイトル別名
  • Chinese game applications in the Japanese market; An analysis of Cultural Fusion and“ Japanese-Style Games” Made by Chinese
  • ニホン シジョウ ニ オケル チュウゴクセイ ゲームアプリ ニ カンスル ケンキュウ : イブンカ ユウゴウ ト チュウゴクセイ 「 ニッケイ ゲーム 」

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抄録

In recent years, game applications from China have entered the Japanese market and have had a big impact. In this paper, we analyze the characteristics of several representative titles from Chinese game applications. We try to answer the following questions. Are Chinese products treated as a different culture by the Japanese market and users? Are “Japanese-style games” always made by Japanese or Japanese game companies? We show that the traditional views about and defining “Japanese-style games” are changing under the influence of globalization and the restructuring of the game industry.

近年,中国発のゲームアプリが日本市場に進出し,影響力を強めている。本論では,数多くの中国製ゲームアプリの中から,いくつか代表的なタイトルを例に挙げて,その特徴を分析した。中国製ゲームは日本市場とユーザーに異文化として扱われているのか?「日系ゲーム」は必ず日本人もしくは日本のゲーム会社によって作られるのか?「日系ゲーム」についての従来の考え方と定義は,ゲーム業界のグローバル化に影響され,転換しつつあることを示す。

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