Development of a Program for School Teachers Incorporating Reflection of Their Educational Practice in Terms of Autonomy Support
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 自律性支援の考え方をもとに実践をふり返るプログラムの開発
- ジリツセイ シエン ノ カンガエカタ オ モト ニ ジッセン オ フリ カエル プログラム ノ カイハツ
Search this article
Description
要旨: 本研究では,学校教員を対象とした自律性支援の考え方をもとに実践をふり返るプログラムを開発し,その効果を検証した。プログラムに参加した68名の小中高の教員を分析対象とした。その結果,プログラムへの参加は,自律性支援の視点から自身の実践をふり返り,そのふり返りをもとに今後の指導について考える機会となったことが示唆された。同時に,自律性支援的な指導の難しさについても考えが及んだことが示された。
Journal
-
- Bulletin of Educational Research and Teacher Development of Kagawa University
-
Bulletin of Educational Research and Teacher Development of Kagawa University 40 15-25, 2020-03-31
香川大学教育学部
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050006297340359296
-
- NII Article ID
- 120007011785
-
- NII Book ID
- AA1147009X
-
- NDL BIB ID
- 030413773
-
- ISSN
- 1345708X
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN