- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ブランド価値とその企業戦略的意義について
- ブランド カチ ト ソノ キギョウ センリャクテキ イギ ニ ツイテ
Search this article
Description
本稿は,ブランドの本質は記憶された資産であり,その資産力の源泉は,ブランドが根元的にもっているコアバリューにあるとしている。この2つの観点を踏まえ,ブランド価値が企業にとってどのような戦略的意義があるかを,企業マーケティングと経営・会計の2つの側面に焦点をあて,事例を提示しながら考証していく。その結果,ブランドは,企業戦略上「知的装置」としての戦略資産であることを提唱している。
4
KJ00004182079
論文
Article
Journal
-
- 京都学園大学経営学部論集 = The Kyoto Gakuen University review, Faculty of Business Administration / 京都学園大学経営学部学会 編
-
京都学園大学経営学部論集 = The Kyoto Gakuen University review, Faculty of Business Administration / 京都学園大学経営学部学会 編 15 (1), 1-16, 2005-07-20
亀岡 : 京都学園大学経営学部学会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282813392829696
-
- NII Article ID
- 110004625838
-
- NII Book ID
- AN10377942
-
- ISSN
- 0916734X
-
- NDL BIB ID
- 7818564
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles