外国語教育におけるインプロヴィゼーションの実践的活用法-ゲームの三分類に基づく授業案の提示-
書誌事項
- タイトル別名
-
- ガイコクゴ キョウイク ニ オケル インプロヴィゼーション ノ ジッセンテキ カツヨウホウ : ゲーム ノ サンプンルイ ニ モトズク ジュギョウアン ノ テイジ
- Practical Use of Improvisation in Second Language Education - Introduction of Lesson Plan with Three Types of Improvisation Games -
この論文をさがす
説明
Although it has been widely noticed that Improvisation Game (IG) has positive learning effects, it has not been used as useful tool in language education because a) most language instructors have no facilitating experience of IGs, and b) there are few studies clearly show how we can effectively utilize them in class. This study aims at a practical use of IGs, and has proposed that they should be divided into three types according to their learning effects. Following a brief introduction of IGs and the three-type categorization, this paper presents the procedure to make a lesson plan with IGs.
収録刊行物
-
- 長崎大学言語教育研究センター論集
-
長崎大学言語教育研究センター論集 6 53-61, 2018-03-01
長崎大学言語教育研究センター
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050287297263956736
-
- NII論文ID
- 120006974701
-
- NII書誌ID
- AA12609220
-
- ISSN
- 21898898
-
- HANDLE
- 10069/38509
-
- NDL書誌ID
- 029167121
-
- 本文言語コード
- en
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDLサーチ
- CiNii Articles